Subscribe Now: Feed Icon

Jumaat, 15 Jun 2012

Tutorial Penggunaan Stochastic Indicator

Penunjuk stochastic adalah alat yang dibangunkan oleh George C.Lane. Ia adalah sebenarnya petunjuk momentum atau pengayun yang digunakan untuk membandingkan harga pasaran semasa yang tinggi dan rendah tempoh masa yang tertentu.

Ianya ini terdiri daripada 2 baris,% K dan% D. Bergantung kepada tetapan anda, anda boleh melaraskan kepekaan 2 baris ini untuk disesuaikan dengan pelan anda.

Terdapat 3 jenis stokastik iaitu penuh, cepat dan lambat, yang cepat dan lambat adalah lebih biasa digunakan. Oleh itu, marilah kita lihat di kedua-duanya.



Stochastic Oscillator adalah berdasarkan teori harga-harga bergerak seperti gelombang-gelombang, bergerak lalu-lalang antara tahap terlebih beli dan tahap terlebih jual (juga dalam tren-tren kukuh). Stochastic Oscillator biasanya menunjukkan sebagai satu stokastik garis, dan satu garis besar yang adalah satu purata bergerak stokastik garis.


Cara Membaca Stochastic.

Salah satu cara paling popular menggugankan petunjuk ini adalah masuk dagangan panjang apabila garis stochastic melintas melebihi garis signal dan masuk dagangan pendek apabila garis stochastic melintas kurang dari garis signal.




Lihat rajah di atas. Apabila bergerak stokastik di atas paras 80, pasaran dianggap akan overbought dan apabila ia bergerak di bawah paras 20, pasaran dianggap oversold.

Walau bagaimanapun, terdapat satu perkara yang anda perlu ambil perhatian, apabila ia bergerak di atas paras 80, ia tidak sentiasa bermakna bahawa pasaran akan berbalik. Ada masa di mana ia akan terus berada di atas paras 80 dan dalam keadaan ini, ia biasanya menunjukkan bahawa pasaran berada dalam aliran meningkat yang kukuh.


Perkara penting yang perlu diambil perhatian apabila membaca ianya adalah apabila K% melintasi atas D% selepas ia mencapai levelkor oversold apabila K% melintasi di bawah% D selepas ia mencapai tahap yang overbought.


Cara Penggunaan Stochastic

Terdapat beberapa cara anda boleh menggunakan ianya untuk membantu anda dalam trading anda dan di bawah adalah sebahagian daripadanya.

1) Isyarat Entry: Ia boleh menjadi alat yang hebat apabila ia datang untuk memberi isyarat masuk. Secara peribadi saya suka untuk memasuki kedudukan saya apabila K% melintasi D% dan bergerak sama ada peringkat overbought atau oversold.

Jika saya ingin jangka yang LAMA, saya akan menunggu untuk% K stokastik untuk menyeberangi atas D% dan bergerak di atas tanda 20. Jika saya mencari untuk perdagangan PENDEK, saya akan menunggu untuk K% untuk menyeberangi di bawah D% dan bergerak di bawah paras 80.

2) Isyarat Exit: konsep untuk menggunakan stochastic untuk exit position adalah lebih kurang sama seperti entry. Jika saya telah mengambil perdagangan PANJANG, saya akan tunggu untuk berpindah ke zon overbought dan keluar dari kedudukan saya selepas% K melintasi di bawah D% dan bergerak di bawah paras 80.



3) Isyarat Pembalikan: Selain daripada pencapahan MACD, anda juga boleh membuat penggunaan pencaran stochastic untuk memasuki perdagangan. Kecapahan positif berlaku apabila pasaran lower low makan stochastic menjadi higher low. Ini lazimnya merupakan petunjuk bahawa pasaran akan menterbalikkan.


Kecapahan negatif berlaku apabila pasaran higher high dan stochastic menjadi lower high. Ini biasanya menandakan pembalikan menurun akan berlaku.


Untuk lebih jelas  Penggunaan Forex Stochastic Indicator, dihat video dibawah



Selamat bertrading


1 ulasan:

  1. Tutorial yang snagat menarik karena memang sebagai trader kita harus bisa memaksimalkan hasil trading yang saya peroleh di broker octafx dengan kemampuan yang optimal. sekarang saya bisa memperoleh floating spread minimal 0.2 pip tanpa komisi yang membantu saya bisa memperoleh profit lebih optimal

    BalasPadam

Subscribe via email