Subscribe Now: Feed Icon

Sabtu, 25 Mac 2017

Ramalan Pair USD


Pasangan EUR / USD menutup lebih tinggi untuk minggu keempat berturut-turut, dan hampir tidak di bawah tahunan tinggi 1.0828 disiarkan pada Februari lalu, kerana pasaran berpusat di berehat sambil Trump berdagang ini minggu lalu, lambakan aset berkaitan USD, dan dengan Wall Street mengalami sahamnya hari paling teruk sejak oktober rabu lepas. Tiada berita yang besar untuk memandu pasaran FX, dengan angka-angka yang paling relevan sebagai data perumahan campuran di Amerika Syarikat, dan PMI Eropah Jumaat lepas, menunjukkan bahawa pertumbuhan ekonomi terus naik.

Spekulatif sedang menunggu untuk definisi politik yang datang dari Amerika Syarikat, dengan jurusan terperangkap dalam rangkaian, tetapi juga dengan dolar lemah secara menyeluruh. Kongres Amerika Syarikat masih belum mengundi pada rang undang-undang pemansuhan Obamacare dicadangkan oleh Presiden Trump, yang bergelut untuk mencari sokongan walaupun dalam parti sendiri. Rang undang-undang telah memasuki Houses pada hari Khamis, dan masih tidak jelas sama ada pembuat dasar akan mencapai persetujuan Jumaat lalu atau tidak. Walaupun rang undang-undang penjagaan kesihatan tidak adalah yang paling relevan untuk pasaran kewangan, tetapi dilihat sebagai ujian pentadbiran baru AS, seolah-olah Trump mendapat dikalahkan, berharap untuk pembaharuan cukai atau pelaburan infrastruktur yang besar akan terus mencairkan, oleh itu membayangkan ekuiti AS yang lebih rendah dan USD.

Secara teknikal, pasangan EUR / USD telah naik sehingga ke kawasan rintangan utama, percetakan 1.0824 sebelum berundur sederhana. Bukan sahaja Februari berdiri bulanan tinggi pada 1.0828, tetapi pada 1.0820, pasangan itu mempunyai 50% retracement kemerosotan pilihan raya di Amerika Syarikat pasca. The pengunduran dari tinggi yang disebut telah agak cetek, sebagai pasangan yang diadakan di atas tahap 1.0760, yang menunjukkan bahawa menjual faedah adalah agak terhad.

Dalam carta mingguan, petunjuk teknikal terus mara di atas pertengahan talian mereka, manakala harga yang lebih jauh di atas yang masih lemah 20 SMA. 100 SMA dalam carta yang dinyatakan berjumlah 1.1013, sasaran kenaikan harga yang mungkin perlu pasangan itu terus memajukan lalu kawasan 1.0830. Di tengah-tengah, 61.8% retracement penurunan selepas US pilihan raya menawarkan rintangan pada 1.0930.

Pada carta harian, ketua-ketua penunjuk Momentum utara pada paras tertinggi bulanan segar dalam wilayah overbought, manakala RSI adalah mendatar sekitar 62, mencerminkan pelbagai mingguan. Masih 20 DMA mengekalkan cerun menaik di atas 100 DMA, kedua-duanya jauh di bawah paras semasa, menyokong kemajuan selanjutnya.

Pasangan itu mempunyai sokongan yang kuat di sekitar 1.0710, dan ia akan berehat di bawahnya untuk mengesahkan bahagian interim dan memihak kepada langkah yang lebih rendah ke arah 1.0635, manakala di bawah ini lepas, sokongan berkaitan yang akan datang datang pada 1.0565, walaupun kelemahan dolar berterusan itu membuat tidak mungkin menolak ke arah minggu depan lepas ini.

Ramalan sentimen pasaran, menunjukkan bahawa pasangan EUR / USD semakin adepts, kerana 60% daripada pakar-pakar menjangkakan pergerakan menaik, walaupun tidak seseorang itu melihat pasangan itu mencapai 1.1000. Sentimen mengalami drastik u-turn dalam jangka masa panjang, kerana hanya 22% memihak terbalik pemandangan 1 dan 3 bulan, manakala akaun beruang masing-masing 50% dan 67%. Walaupun kelemahan dolar yang berterusan ini, seolah-olah minat spekulatif tidak bersedia untuk memberi sepenuhnya pada USD.

Bears menguasai pasangan GBP / USD selepas ia tidak dapat menembusi di atas 1.2500 hari ini, tetapi kebanyakannya disebabkan oleh Brexit yang akan datang, dan implikasi yang tidak diketahui itu. 80% daripada pakar-pakar yang ditinjau menjangkakan penurunan pada bulan yang akan datang, dengan 1.2227 menjadi sasaran purata. Untuk paparan suku tahun, pasangan itu dilihat berhampiran 1.2100

Untuk USD / JPY, yakin masih majoriti, tetapi sasaran menaik menjaga berkurangan: untuk paparan tiga bulan, akaun lembu 65%, tetapi sasaran ialah sekarang 113.99, turun daripada minggu sebelumnya 114,81. Dalam jangka pendek, pasangan itu dilihat neutral, memegang di bawah rintangan kritikal pada 111.60.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Subscribe via email